تاثیر فرآورده های زنبور عسلمقالات

طریقه مصرف ژل رویال

ژل رویال، این محصول ارزشمند زنبور عسل، خواص درمانی بسیاری دارد. این ژل که به ژل سلطنتی نیز معروف است، از کربوهیدرات، آب، پروتئین، چربی، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف تشکیل شده است. بیشتر ویتامین های آن، ویتامین های گروه B می باشند. نگهداری ژل رویال، حفظ عناصر مهم تشکیل دهنده آن و طریقه مصرف ژل رویال، از شرایط مهم استفاده از فواید این محصول ارزشمند، می باشد. ترکیب شیمیایی کامل ژل رویال، هنوز دقیقا مشخص نشده است؛ ولی آنچه مسلم است این است که وجود پروتئین ها و اسید های چرب موجود در آن، به شدت برای حفظ سلامتی بدن، مفید و موثر می باشد.

مقدار و طریقه مصرف ژل رویال

نحوه مصرف ژل رویال را در گذشته به میزان مصرف 2 گرم در روز تعیین کرده بودند و مصرف آن معمولا به صورت قرص هایی از ژل رویال خشک شده و یا به صورت منجمد، صورت می گرفت. اما امروزه با مطالعاتی که دانشمندان انجام داده اند، میزان دوز توصیه شده برای استفاده افراد در شرایط مختلف را متغییر دانسته اند. برای شروع مصرف ژل به صورت روزانه، دوز 1 تا 5 گرم در روز، بدون عوارض جانبی، با موفقیت تجربه شده است.اگر شخصی بخواهد از ژله رویال برای تقویت استفاده کند، یک وعده  در شبانه روز کافی است. بهتر است آن یک وعده صبح ناشتا باشد.

 

ژل رویال

شکل های مختلف  مورد استفاده ژل رویال

ژل رویال را به اشکال تازه و نرم، منجمد و یا ترکیب شده با عسل، مورد استفاده قرار می دهند. که مصرف نوع  نرم و تازه آن بیشتر مورد تاکید است.

البته باید توجه کرد که نگهداری از ژل تازه استخراج شده از کندو، شرایط نگهداری حساس تری دارد و به جهت حفظ خواص آن، باید دقت و توجه زیادی نسبت به آن داشت. بهترین روش برای حفظ پروتئین های موجود در ژل رویال تازه استخراج شده، انجماد سریع آن است زیرا سریعا پروتئین های فعال بیولوژیکی آن از بین می روند.

شرایط نگهداری از ژل رویال

مدت زمان ماندگاری ژل رویال پس از برداشت، با حفظ کیفیت آن، در کندو به مدت 3 تا 5 روز، در یخچال با دمای 3 تا 5 درجه سانتی گراد به مدت 6 ماه و به مدت 2 سال در دمای کمتر از 18-  درجه سانتی گراد در فریزر است.

البته بهترین دما برای حفظ و نگهداری از آن، دمای صفر درجه می باشد.

زمان و طریقه مصرف ژل رویال

ژل رویال باید به صورت ناشتا و به فاصله حداقل یک ربع از وعده صبحانه مصرف شود و بهتر است که تا یک ساعت  بعد از مصرف  آن، از مصرف چای خودداری کرد.

دوز مصرف پیشنهادی در شرایط عادی برای افراد، مصرف روزانه 1 تا 5 گرم، به مدت 1 تا 3 ماه است که بعد از طی این زمان باید 10 تا 30 روز مصرف را متوقف کرد و استراحت داد.

فواید ژل رویال برای درمان بیماری ها

مصرف ژل رویال برای درمان سرطان

ترکیبات موجود در ژل رویال، اثرات شگفت انگیزی در درمان سرطان دارد. این ترکیبات از عروق زایی در تومورها و رشد بیشتر آنها جلوگیری کرده و مانع از تکثیر سلول های سرطانی می شود. توصیه شده برای استفاده از خواص ضد سرطانی این ژل، در طی دوره درمان، بیمار از رژیم گیاه خواری استفاده کند. با توجه به خاصیت ضد سرطانی ژل رویال و تنظیم هورمون های بدن توسط  آن، با استفاده از این ژل می توان به درمان سرطان پروستات و سینه نیز کمک کرد.

 ژل رویال و درمان پوکی استخوان

برای پیشگیری از بیماری پوکی استخوان بعد از 45 سالگی استفاده از ژل رویال، با افزایش ترشح هورمون استروژن در زنان (هورمونی که در جذب مستقیم کلسیم نقش دارد)، باعث افزایش فعالیت تخمدان ها می شود و آن را تقویت می کند. در نتیجه باعث افزایش جذب کلسیم شده و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

مصرف ژل رویال در درمان تصلب شراین

طی تحقیقات انجام شده، ژل رویال سطح کلسترول و تری گلیسرید خون را کاهش می دهد.

استخراج ژل رویال

مصرف ژل رویال در سندروم بعد از یائسگی

ژل رویال، علائم  سندروم  بعد از یائسگی در زنان را بشدت کاهش می دهد. علائمی از قبیل پوکی استخوان، افسرگی، خستگی، اختلالات جریان خون، گر گرفتگی و… با مصرف ژل رویال، کاهش می یابد.

مصرف ژل رویال در درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا

ژل رویال خاصیت ضد ویروسی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. کنترل این دو مورد می تواند تاثیر بسزایی در درمان این دو بیماری داشته باشد. استفاده از این ژل برای پیشگیری از بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا در کلیه فصول مفید است.

مصرف ژل رویال در پیشگیری از زوال عقل در زمان پیری

استفاده ازا ژل رویال، برای افراد بالای 50 سال به دلیل فرسایش سیستم عصبی، مفید خواهد بود.

ژل رویال و درمان افسردگی و حالت های اضطرابی

ژل رویال به عنوان یک ماده موثر و مفید برای درمان افسردگی و اضطراب کاربرد دارد. بیمارانی که به صورت منظم و به تدریج  از این ژل استفاده کنند، به تاثیر مثبت آن، پی خواهند برد.

مصرف ژل رویال در درمان خستگی مزمن

برای برطرف کردن خستگی مزمن با ژل رویال، باید مصرف ژل را با دوز کم شروع کرد. مصرف این ژل دقت، تمرکز و حافظه را نیز تقویت می کند و از خستگی مغز می کاهد.

مصرف ژل رویال در درمان هپاتیت

استفاده از ژل رویال در درمان انواع هپاتیت حاد و مزمن، موثر است.

مصرف ژل رویال در درمان آنمی (کم خونی فقر آهن)

با مصرف ژل رویال، تولید هموگلوبین خون افزایش می یابد. با مصرف درست و مناسب این ماده، نقص های موجود در این سلول ها نیز از بین رفته و بر کیفیت آنها افزوده می شود.

مصرف ژل رویال در درمان دیابت نوع 2

در دیابت نوع 2، مقاومت بدن نسبت به هورمون انسولین، افزایش می یابد، این مسئله باعث  افزایش قند خون می شود. ژل رویال می تواند این مقاومت را کاهش داده و این بیماری را درمان کند.

مصرف ژل رویال در درمان میوپی (نزدیک بینی)

مصرف ژل رویال برای درمان عارضه نزدیک بینی، مفید بوده و به بهبود آن کمک می کند.

مصرف ژل رویال درمان ناتوانی جنسی و عدم باروری در مردان

ژل رویال خام با افزایش سطح هورمون تستوسترون، به درمان ناتوانی جنسی در مردان کمک می کند.

مصرف ژل رویال در درمان زخم ها

مصرف ژل رویال خام چه به صورت مصرف خوراکی و چه به صورت مصرف موضعی، برای درمان، بهبود زخم ها و التیام آنها مفید است. این ماده با دارا بودن خواص ضد میکروبی می تواند سطح زخم را از میکروب ها پاک نگه دارد. ژل رویال با دارا بودن پروتئین کلاژن به ترمیم زخم نیز کمک می کند.

ژل رویال

مصرف ژل رویال در درمان ناباروری بانوان

مصرف ژل رویال سطح هورمون لوتئینه کننده را در خون افزایش داده، با تنظیم دوره های قاعدگی نامنظم  بانوان و درمان نارسایی تخمدان آنها، ناباروری را در آنها درمان می کند.

 ژل رویال و درمان شکستگی ها

با استفاده از طریقه مصرف ژل رویال به شیوه صحیح، و به صورت ناشتا، می توان به سرعت بازسازی استخوان های شکسته شده، را افزایش داد و دوره بهبودی را سرعت بخشید.

مصرف ژل رویال در درمان روماتیسم

مصرف ژل رویال باعث تحریک غده آدرنال و ترشح هورمون کورتیزول شده، با استفاده از اثر ضد التهابی آن، از فرسایش مفاصل جلوگیری کرده و به ترمیم غضروف مفاصل کمک می کند.

مصرف ژل رویال در درمان سقط خودبخودی

ژل رویال مقدار هورمون پروژسترون را در بانوان افزایش داده و با این کار، به حفظ جنین کمک می کند.

مصرف ژل رویال در درمان کاهش حرکت اسپرم

طبق تحقیقات انجام شده، مصرف ژل رویال می تواند میزان تحرک اسپرم ها را افزایش داده و به افزایش باروری مردان کمک کند. همچنین مصرف این ژل، می تواند تعداد اسپرم ها را نیز افزایش دهد.

مصرف ژل رویال در درمان یائسگی زودرس

با مصرف ژل رویال می توان زمان یائسگی را به تاخیر انداخت و از عوارض زودهنگام  ناشی از آن برای بانوان جلوگیری کرد.

عوارض ژل رویال

کسانی که به انواع  فرآورده های زنبورعسل حساسیت دارند و دچار آلرژی می شوند، بهتر است که از ژل رویال نیز استفاده نکنند. توصیه شده، افرادی که دچار آلرژی هستند، در ابتدا با مصرف خیلی کم ژل رویال شروع کنند و در طی سه روز اول مصرف، کلیه علائم خود از قبیل سختی در تنفس، خارش گلو، اختلالات گوارشی و ترشحات مخاطی خود را چک کنند و در صورت ایجاد موارد فوق، حتما مصرف خود را کاملا قطع کنند.

موارد منع مصرف ژل رویال

منع غذایی ژله رویال مانند همه ی فرآورده های دیگر زنبور عسل این است که نباید نیم ساعت قبل و بعد مصرف آن چای بنوشیم.آسم و تنگی نفس نیز از موارد منع مصرف ژل رویال برای افراد است. همچنین کسانی که از سرطان سینه گیرنده استروژن مثبت، رنج می برند، نباید از ژل رویال استفاده کنند.

افرادی که شیمی درمانی می کنند هم تا یک هفته بعد از دریافت آخرین داروی شیمی درمانی حق استفاده از ژله رویال را ندارند.

مصرف این ژل برای کودکان و افرادی که به سن بلوغ نرسیده اند، مجاز نمی باشد، زیرا مصرف آن ایجاد بلوغ زودرس کرده و برای کودکان بسیار مضر است.

سوالات متداول

چه بیماری هایی  با مصرف ژل رویال قابل درمان است؟

هپاتیت، کم خونی فقرآهن (آنمی)، دیابت نوع 2، میوپی یا نزدیک بینی، ناتوانی جنسی و عدم باروری مردان و... از جمله بیماری هایی هستند که با مصرف این ژل قابل درمان می باشند.

آیا برای درمان سقط های خودبه خودی زنان، می توان از ژل رویال استفاده کرد؟

بله مصرف این ژل با افزایش دادن پروژسترون خون بانوان، به حفظ جنین کمک می کند.

آیا مصرف این ژل برای کودکان مجاز می باشد؟

خیر کودکان نباید از ژل رویال استفاده کنند. مصرف ژل رویال در کودکان باعث ایجاد بلوغ زودرس می شود. و کودکان را دچار مشکل می کند.

چگونه ژل رویال، به بهبودی زخم ها کمک می کند؟

وجود مواد ضد میکروبی در ژل رویال باعث پاک نگه داشتن فضای اطراف زخم می شود. و به دلیل داشتن پروتئین کلاژن، به ترمیم زخم کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن