علمی

استفاده از محافظ عصاره رازک،راهی طبیعی برای کنترل کنه واروآ

مقدمه

محافظ رازک روش درمانی جدیدی برای مقابله با هجوم کنه واروآ می باشد که بر مبنای عصاره گیاه رازک تهیه شده است. این محصول توسط شرکت بتاتِک تولید شده است در آمریکا به مدت سه سال مورد استفاده قرار گرفت و شرکت سهامی ویتا در اروپا محصول محافظ عصاره رازک را به عنوان دارویی دامپزشکی در اروپا و دیگر مناطق آن به ثبت رسانید.

استفاده از محصول محافظ عصاره رازک به خوبی در کنترل هجوم کنه واروآ ظاهر شده است و امنیت و پروفیل های باقی مانده از آن، این محصول را به درمانی ایده آل و مناسب حتی در زمان وجود عسل در کلونی مبدل کرده است.

منشا بیولوژیکی

ماده فعال در محافظ عصاره رازک از نمک های پتاسیمی موجود در اسیدهای بتا گیاه رازک تشکیل شده است. اسیدهای بتا مستقیما از گیاه تازک رازک استخراج می شوند میوه مخروطی شکل در گیاه رازک ماده به تنهایی حاوی غدد گرد زرد رنگ رازک است که کلیدترین ماده های موجود در رازک همچون اسیدها،صمغ و روغن های ضروری می باشد.

مشخصات ایمنی

گیاه رازک مدت های مدید به خاطر خواص نگهدارندگی غذایی و نوشیدینی شناخته شده بوده است. و هم اکنون خاصیت ضد میکروبی نیز به آن داده شده است.

گونه های مختلف رازک یافت شده است که به دلیل وجود عطر و طعم متمایز این گیاه آن را طی قرن ها به نوشیدنی ها اضافه می کردند.

منبع : صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبور داری کشور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن