تاثیر فرآورده های زنبور عسلمقالات

میزان و روش مصرف گرده گل

این که چه مقدار و چطور گرده گل را در بیماری های مختلف استفاده کنیم، هر کدام خود نیازمند مقاله ای است که به آن حتما می پردازیم. مصرف گرده گل به صورت روزانه و معمول برای افراد بالغ در مدت یک شبانه روز یک قاشق غذاخوری کفایت میکند. می توان این یک قاشق را بین دو وعده غذایی استفاده کرد. مناسب ترین زمان مصرف آن صبح ناشتا یا نیم ساعت به نهار و یا نیم ساعت به شام میباشد که در یکی از این سه وقت می توان مصرف کرد برای نوجوانان هم یک قاشق مرباخوری در شبانه روز کفایت میکند.

با توجه به اینکه گرده گل میتواند ایجاد حساسیت کند، اگر خوردن گرده گلی موجب سوزش دهان و گلو و لب ما بشود یا منجر به آبریزش بینی شود، یعنی نسبت به اون گرده گل حساسیت داریم. (بهتر است گرده گل مصرفی را تغییر دهیم چون ممکن است فقط به گرده اون گل خاص حساسیت داشته باشیم).

اگر شخصی قصد دارد از گرده گل به جهت کمک به درمان بیماری ای استفاده کند، باید به طور مستمر (حداقل 10 تا 30 روز) باشد.ضرورت دارد که در مصرف گرده گل منظم باشیم و استمرار مصرف گرده گل نتیجه بهتری می دهد.

از موارد متعدد مصرف گرده گل می توان به درمان کم خونی، ناراحتیهای گوارشی و در درمان و کاهش پروستات نام برد که البته در مورد مصرف پروستات باید با عسل مخلوط شود که نتیجه بهتری می دهد و این مخلوط کردن روش دارد و نیاز دارد که بدانیم با چه مقدار عسل و چگونه مصرف شود.

نکته

  •  توجه به این نکته ضرورت دارد که آشامیدن چای از نیم ساعت قبل و نیم ساعت بعد مصرف ممنوع میباشد.
  • مصرف کننده محترم در صورتی که قصد دارید از گرده گل به جهت درمان بیماری است استفاده کنید، ضمن مشورت با ما حتما نظر پزشک خود را جویا شوید.

منبع:

  1. کتاب خواص درمانی گرده زنبور عسل : سید جواد سعادتمند و شهروز دارایی
  2. کتاب فرآوری محصولات زنبور عسل : محمدرضا بصیری
  3. تجربیات ما

نوشته های مشابه