بیماری ها و روش درمانمقالات

درمان ناباروری با ژل رویال

متخصصان طب سنتی معتقدند که درمان ناباروری با ژل رویال، امکان پذیر می باشد. ژل رویال می تواند می تواند ناباروری را در مردان و نازایی را در زنان، بهبود ببخشد.

درمان ناباروری با ژل رویال در زنان

بارداری و جنین

بدن زنان برای بارداری نیاز به مواد مغذی دارد که هر یک از آنها نقش مهمی را در ایجاد بارداری ایفا می کنند.

مهمترین این مواد مغذی عبارتند از

  • ویتامین ب6: این ویتامین یکی از مهمترین مواد مغذی برای  بارداری است. این ویتامین باعث افزایش هورمون پروژسترون (هورمون بارداری) می شود.
  • ویتامین د: این ویتامین سطح ایمنی بدن زنان را افزایش می دهد.
  • اسیدهای چرب: وجود اسیدهای چرب برای رشد تخمک لازم است.
  • پروتئین ها: وجود پروتئین ها برای ایجاد تعادل بین هورمون ها در زنان مورد نیاز است.
  • پروبیتیک ها: پروبیوتیک ها کار تعادل باکتری ها را در روده بر عهده دارند.

ژل رویال با داشتن تمامی این مواد مغذی در حد بالا، یک راه مطمئن و ساده برای دریافت آنها می باشد. تمامی این مواد برای بارداری زنان مورد نیاز است و ژل رویال به عنوان یک پک کامل با حجم کم می تواند تمامی این مواد مغذی را در اختیار قرار دهد.

با مطالعات انجام شده مشخص شد که ژل رویال حاوی مواد مغذی است که می تواند عضلات رحم و بافت پوششی آن را محافظت و حمایت کند. در نتیجه برای نگهداری از جنین مفید باشد.

مصرف ژل رویال و درمان ناباروری

در مطالعات حیوانی نیز مشخص شد که ژل رویال یک ماده ضد دیابت است. مصرف این ژل می تواند میزان گلوکز خون را تنظیم کند و دیابت افراد را تحت کنترل نگه دارد. دیابت یکی از دلایل اصلی ناباروری در زنان محسوب می شود.

درمان ناباروری با ژل رویال در مردان

عوامل متعددی بر ناباروری مردان موثر است. ژل رویال با داشتن ویتامین ها، کربوهیدرات ها، پروتئین ها، مواد معدنی و آنزیم های فراوان می تواند از سلول های جنسی ( اسپرم ها) محافظت و حمایت کند. درنتیجه مصرف این ژل مغذی می تواند به رفع  برخی ازمشکلات باروری مردان کمک  کند.

همچنین مصرف ژل رویال هورمون های مردانه را به تعادل می رساند. با حمایت از کبد، تقویت سیستم ایمنی بدن و میل جنسی، می تواند در این امر کمک کننده باشد.

یک مطالعه انجام شده، نشان داد که برخی از مشکلات ناشی از تعداد، سلامت DNA، تحرک و بلوغ اسپرم در موش های آزمایشگاهی، بعد از مصرف ژل رویال بهبود یافته است.

در مطالعه دیگری مشخص شد که مصرف ژل رویال می تواند با کاهش آلاینده های مضر محیطی، از استروژن های طبیعی مردانه محافظت کند و احتمال باروری مردان را افزایش دهد.

هیچ دوز مشخص و قطعی برای مصرف افرادی که مشکل ناباروری دارند، وجود ندارد. بهتر است در این زمینه حتما با پزشک طب سنتی مشورت شود.

ژل رویال چیست؟

ژل رویال که به نام های دیگری چون ژل ملکه، ژل سلطنتی خوانده می شود، ماده ای ژلاتینی به رنگ سفید است که توسط غدد حلقی زنبوران کارگر، تولید می شود. این ماده مغذی از تغذیه زنبورهای کارگر که از شهد و گرده های گل، استفاده کرده اند، حاصل می شود. به همین دلیل حاوی پروتئین و اسید آمینه فراوان است. برای مشاهده قیمت ژل رویال کلیک کنید.

زنبورهای کارگر ژل رویال را به دو دلیل تولید می کنند

رشد و نمو لاروها

همه لاروهای متولد شده را در دو روز اول بعد از تولد، با ژل رویال تغذیه می کنند.

تغذیه ملکه

لاروی را که بعد از روز دوم تولد، همچنان با ژل رویال تغذیه شود، تبدیل به ملکه می شود. زنبورهای کارگر تا آخر عمر ملکه را با استفاده از ژل رویال تغذیه می کنند.

درمان ناباروری با ژل رویال و ترکیبات آن

ژل رویال

حجم زیادی از ژل رویال از آب تشکیل شده است که چیزی در حدود 60 تا 70 درصد آن را شامل می شود. در حدود 17 تا 45 درصد وزن خشک ژل رویال را کربوهیدرات ها و پروتئین ها تشکیل می دهند. چربی ها، مواد معدنی و ویتامین ها سایر اجزای تشکیل دهنده ژل رویال هستند.

ژل رویال سرشار از ویتامین های مورد نیاز بدن است. از جمله می توان به بیوتین، اسید فولیک، نیاسین، تیامین و ریبوفلاوین اشاره کرد. البته ویتامین های دیگری چون ویتامین کا ، دی و … نیز در آن  به وفور یافت می شود. از قند های اصلی موجود در ژل رویال می توان به گلوکز، فروکتوز و ساکاروز اشاره کرد. عناصر معدنی چون فسفر، گوگرد، کلسیم، منگنز، روی، آهن و پتاسیم  نیز به فراوانی در این ژل وجود دارند.

ژل رویال تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را دارا می باشد.

از گذشته های دور از ژل رویال به عنوان ماده مغذی که به سلامت بدن کمک می کرده، استفاده می شده است. انسان ها در سراسر جهان مصرف این ژل را ضامن سلامتی می دانسته اند. البته در گذشته چون مقدار برداشت این ژل بسیار کم بوده و قیمت زیادی داشته، تنها ثروتمندان و اشراف می توانستند از آن استفاده کنند.

در طب سنتی چین از ژل رویال به عنوان غذای امپراطور نام برده شده است؛ چون از دیرباز از این ژل برای افزایش شادابی، طول عمر، افزایش انرژی و… استفاده می شده است.

مهارجه های هندی نیز از این ژل به عنوان ماده کلیدی و اصلی برای حفظ جوانی استفاده می کرده اند.

در مصر باستان نیز، برای طول عمر بیشتر فراعنه، از ژل رویال استفاده می شده است.

بررسی جزئی علل ناباروری در زنان و مردان

به طور کلی به زوجی که با وجود داشتن رابطه جنسی و بدون استفاده از روش های جلوگیری از بارداری، طی یک سال، بارور نشوند، زوج نابارور می گویند. در ایران به ازای هر 100 زوج، 15 زوج ناباور هستند.

علت ناباروری در مردان

مشکلات متعددی می تواند علت ناباروری در مردان باشد. که شامل مشکلات هورمونی، جنسی و فیزیکی می باشد.

اختلالات هورمونی که مربوط به اختلال در غده هیپوفیز و یا هورمون های جنسی می باشد.

برخی عفونت های مزمن در عملکرد بیضه ها مشکل ایجاد می کند. مانند میکروب سل که لوله های انتقال دهنده اسپرم را از بین می برد.

رشد نامناسب بیضه ها نیز یکی دیگر از علل ناباروری در مردان است.

بعضی از بیماری های مشترک جنسی مانند سوزاک نیز، در ناباروری مردان موثر است.

مصرف دخانیات مثل سیگار، قلیان، تریاک، الکل و سایر مواد مخدر نیز در این امر موثر است.

البته طبق آمارهای منتشر شده واریکوسل شایعترین علت ناباروری در مردان معرفی شده است.

دلایل نازایی در زنان

دلایل نازایی در زنان بیشتر مربوط به اختلال در تخمک گذاری، لوله های رحمی و اختلالات هورمونی است. البته در زنانی که پریودهای نامنظم و اختلالات هورمونی دارند، نازایی بیشتر دیده می شود.

روش های استفاده برای درمان ناباروری با ژل رویال

  • به صورت خوراکی
  • روش زیر زبانی
  • به صورت کپسول
  • به صورت ترکیب با عسل

همان طوری که یکی از راه های نگهداری ژل رویال، ترکیب آن با عسل طبیعی است، می توان یک قاشق غذاخوری از آن را به صورت ناشتا مصرف کرد.

بهترین زمان مصرف ژل رویال، به صورت ناشتا، بعد از مسواک زدن و به صورت مصرف زیر زبانی است. باید نیم تا یک ساعت بعد از مصرف آن، چیز دیگری نخورد تا جذب ژل رویال، بهتر انجام شود.

سوالات متداول

انواع روش های مصرف ژل رویال چیست؟

1-به صورت زیر زبانی 2- به صورت کپسول 3- به صورت ترکیب با عسل 4-به صورت خوراکی که بهترین و موثرترین روش مصرف آن، استفاده از روش زیرزبانی است. چون در این روش ژل رویال به طور مستقیم وارد جریان خون شده و به راحتی در سلول ها جذب می شود.

ژل رویال چگونه ناباروری را در زنان درمان می کند؟

ژل رویال با کنترل دیابت می تواند ناباروری را در زنان کاهش دهد؛ چون دیابت در ناباروری زنان بسیار موثر است. همچنین ژل رویال با داشتن مواد مغذی زیاد، از عضلات و بافت پوششی رحم محافظت و حمایت می کند و این امر برای جلوگیری از سقط جنین و محافظت از آن اهمیت دارد.

ژل رویال چگونه می تواند ناباروری را در مردان کاهش می دهد؟

ژل رویال با کاهش آلاینده های  مضر محیطی و حفاظت از استروژن های مردانه، به درمان ناباروری مردان کمک می کند. مصرف ژل رویال، هورمون های مردانه را به تعادل می رساند، اسپرم ها را تقویت کرده و تحرک آنها را افزایش می دهد. استفاده از این ژل ناباروری را در مردان، تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

چه ترکیباتی در ژل رویال به درمان نازایی زنان کمک می کند؟

ویتامین ها به خصوص ویتامین های گروه B، مواد معدنی، آنزیم ها، اسید های چرب و اسید های آمینه موجود در ژل رویال به عنوان یک پک کامل مواد مغذی، به درمان نازایی زنان کمک می کند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید