تاثیر فرآورده های زنبور عسلمقالات

خواص ژل رویال برای معده

ژل رویال یک محصول کاملا طبیعی و ارگانیک بوده و استفاده از آن برای درمان بیماری های معده مفید است. مصرف این ژل مقاومت معده و دردهای ناشی از بیماری های معده را کاهش می دهد. در این روزها به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی، مصرف مواد غذایی آماده و فست فود، مردم از مصرف مواد غذایی خانگی دور شده اند. این امر سبب بروز مشکلات گوارشی شدید شده و باعث ایجاد آسیب های گوارشی شده است.

معده درد

استفاده زیاد و بیش از حد داروهای شیمیایی برای درمان بیماری های ساده مثل سردرد و…مشکلات گوارشی را افزایش می دهد. استفاده از محصولات فرآوری شده با مواد شیمیایی و نگهدارنده نیز به ایجاد بیماری های معده و گوارشی می افزاید. استرس و فشارهای شدید عصبی نیز بیماری های گوارشی را افزایش می دهد. عده زیادی از افراد برای رفع مشکلات گوارشی خود از کپسول امپرازول استفاده می کنند. مصرف داروهای شیمیایی ممکن است بتواند موقتا مشکل را حل کند، ولی با گذشت زمان عوارض شدیدی بر بدن باقی می گذارد.

پس بهتر است مشکلات گوارشی خود را با مواد طبیعی، ارگانیک و با عوارض کمتر برطرف کنیم .

ژل رویال ماده ای طبیعی است که برای برطرف کردن مشکلات معده و گوارش بدن بسیار مفید است. ژل رویال ماده ای شیری رنگ و ژله ای است که بوسیله زنبورهای کارگر برای تغذیه ملکه تولید می شود. این ماده حاوی مواد مغذی چون پتاسیم، کلسیم، آهن، فسفرو روی می باشد. همچنین 70 درصد آن را آب، 10 درصد قند، 3 درصد چربی، 15 درصد پروتئین و کلاژن و 3 درصد ویتامین ها، اسیدهای چرب و اسید آمینه تشکیل می دهد.

تمامی این ترکیبات ژل رویال را به یک مکمل قوی تغذیه ای تبدیل کرده است.

ژل رویال طبیعی

تاثیر مصرف ژل رویال بر مشکلات گوارشی و معده

طبق بررسی های انجام شده، چسبندگی موجود در این ژل باعث می شود هضم و جذب غذا بهتر انجام شود. یکی از دلایل ایجاد درد در معده، مشکل دیر هضم شدن غذا درآن است. اگر معده حساس دارید و با مشکل دیر هضم شدن غذا مواجه هستید، بهتر است بعد از مصرف وعده های سنگین غذا، مقدار کمی از ژل رویال را با عسل طبیعی مخلوط کرده و به اندازه یک قاشق چای خوری استفاده کنید. این کار باعث می شود غذای موجود در معده سریعتر و راحت تر هضم شود.

محققان با انجام آزمایشات مختلف دریافتند که مصرف ژل رویال برای درمان زخم معده نیز مفید است. نتیجه این آزمایشات ثابت کرد که روند بهبودی زخم معده با ژل رویال به مدت دو هفته ازعده ای که در همین زمان تحت درمان با امپرازل بودند، سریعتر و بهتر صورت گرفت.

پس طی این آزمایش اثبات شد که ژل رویال برای درمان زخم معده بسیار موثرتر از امپرازول می باشد.

اغلب بیماری های معده از وجود باکتری چون هلیکوباکترپیلوری درمعده شکل می گیرد. این باکتری می تواند بیماری هایی چون گاستریت معده، زخم اثنی عشر، زخم معده و یا سرطان معده را ایجاد کند. طبق بررسی های انجام شده مصرف ژل رویال می تواند این باکتری را از بین ببرد و به درمان بیماری های معده کمک کند.

ژل رویال

رفلاکس معده مشکلی است که تعداد زیادی از افرادی که معده حساس دارند، با آن مواجه هستند. از نخستین علائم داشتن معده حساس، ترش کردن می باشد. در مراحل شدید بیماری ممکن است به صورت بروز حالت تهوع و سوزش معده بروز کند. مصرف ژل رویال، از بروز رفلاکس معده، ترش کردن و حالت تهوع و… جلوگیری می کند. اگر ژل رویال را با مقداری عسل استفاده کنیم، اثربخشی آن سریعتر می شود.

پروتئین ها و ویتامین های موجود در ژل رویال باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. آنتی اکسیدان های موجود درآن به پیشگیری و درمان سرطان معده کمک می کند.

ژل رویال را می توان به دو صورت خوراکی و موضعی استفاده کرد. برای استفاده از ژل رویال جهت درمان بیماری های معده، توصیه می شود به صورت خوراکی استفاده شود. مصرف ترکیب این ژل با عسل، اثربخشی آن را افزایش می دهد.

ژل رویال را نباید بیشتر از حد استفاده کرد. نهایتا مجازید روزی 5 گرم از این ماده استفاده کنید.

قبل از استفاده از ژل رویال به این نکته توجه کنید که به نیش زنبور حساسیت نداشته باشید، چون ترکیبات نیش زنبور در ژل رویال وجود دارد و می تواند ایجاد حساسیت و آلرژی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن