تاثیر فرآورده های زنبور عسلمقالات

خواص ژل رویال برای پوست و 5 ماسک ژل رویال

ژل رویال با داشتن خواص زیاد بسیار برای پوست مفید است. مصرف این ژل تاثیر زیادی در شادابی، جوانسازی و ترمیم سلول های پوستی دارد. به همین دلیل در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی از آن استفاده می کنند.

خواص ژل رویال برای پوست چیست؟

برای استفاده از خواص ژل رویال برای پوست می توان آن را هم به صورت خوراکی و هم موضعی استفاده کرد. در هر دو حالت استفاده از این ژل برای سلامت پوست مفید خواهد بود.

1.تغذیه پوست

مهمترین نقش ژل رویال برای سلامت پوست، تغذیه پوست می باشد. این ژل با داشتن ویتامین ها و مواد معدنی، پوست را به بهترین حالت ممکن تغذیه می کند.

با توجه به مشخص شدن تاثیر ژل رویال بر پوست، استفاده از آن در صنایع آرایشی و بهداشتی در حال افزایش است.

2.تسکین سوزش و التهاب

افرادی که پوست حساس دارند، به سرعت به عوامل محیطی واکنش نشان می دهند. این واکنش معمولا به صورت قرمزیی، سوزش و التهاب خفیف بروز می کند. ژل رویال با داشتن خاصیت ضد التهابی قوی، واکنش های پوستی را مهار می کند. استفاده از این ژل برای برطرف کردن جوش، خارش و… نیز مفید است.

3. خاصیت ضد پیری

ژل رویال و جوانسازی پوست

ژل رویال با افزایش کلاژن سازی پوست، به داشتن پوست سالم، محکم و بدون چروک کمک می کند. این ژل باعث ایجاد نرمی و لطافت در پوست می شود. آنتی اکسیدان های موجود در آن به بازسازی و ترمیم سلول های پوستی کمک می کند. از این رو مصرف ژل رویال شادابی و جوانی را به پوست هدیه می دهد.

4.تقویت کلیه

عملکرد کلیه نقش مهمی در سلامت پوست دارند. در شرایط استرس بدن که کلیه ها بیش از حد کار می کنند و آب زیادی از بدن دفع می شود، پوست دچار مشکل شده و آب زیادی از دست می دهد. در این شرایط خشکی پوست و مو بیشتر می شود. در نتیجه پوست کدر شده و مو به حالت وز در می آید. مواد مغذی موجود در ژل رویال کلیه ها را تقویت می کند و از بروز مشکلات پوستی جلوگیری می کند.

5.تقویت سیستم ایمنی

پوست به عنوان بخش دفاعی و ایمنی مهم بدن، از ورود میکروب ها و باکتری ها به داخل بدن جلوگیری می کند. بسیاری از بیماری ها و مشکلات پوستی به دلیل ضعف سیستم ایمنی اتفاق می افتد. با مصرف ژل رویال سیستم ایمنی بدن تقویت شده، در نتیجه بیماری ها و مشکلات پوستی نیز کاهش می یابد.

تاریخچه استفاده از خواص ژل رویال برای پوست

از گذشته های دور، ژل رویال برای زیبایی و پوست مورد توجه بوده است. کلئوپاترا، نماد قدرت و جاودانگی مصر، مصرف ژل رویال را جز روتین پوست خود قرار داده بود.

در طب سنتی چین نیز مصرف این ژل تنها مختص امپراطوری بوده و ملکه های جوان از آن استفاده می کردند.

ژل رویال طبیعی

مواد تشکیل دهنده ژل رویال

ژل رویال با داشتن مواد مغذی بسیار، فواید زیادی برای پوست دارد. از این جهت این ژل ارزشمند را اکسیر جوانی می نامند. ژل رویال از مواد زیر تشکیل می شود:

  • 60 تا 70 درصد آب
  • کربوهیدرات
  • پروتئین
  • لیپید
  • ویتامین ها
  • مواد معدنی

این ژل با داشتن مواد معدنی چون سیلیکون، باعث افزایش کلاژن سازی در پوست می شود و این امر به تقویت و استحکام پوست کمک می کند. همچنین ژل رویال به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و مواد مغذی بسیار، از پوست در برابر آسیب های پوستی محافظت می کند.

ویتامین های موجود در ژل رویال که بیشتر از گروه B هستند نیز به حفظ سلامت پوست کمک می کنند. استیل کولین و روی موجود در این ژل به تولید کلاژن در پوست کمک می کنند.

ژل رویال

کلاژن چیست؟

کلاژن یکی از مهمترین پروتئین های موجود در پوست است که نقش مهمی در ساختمان پوست دارد. کلاژن باعث استحکام پوست شده و از ایجاد چروک و افتادگی پوست جلوگیری می کند. ژل رویال کلاژن سازی پوست را افزایش می دهد.

 HDA-10 و  افزایش خواص ژل رویال برای پوست

HDA10 یا هیدروکسی دسنوئیک اسید یک نوع اسید چرب فوق العاده است که فقط در ژل رویال وجود دارد. این اسید چرب را نمی توان به صورت مصنوعی ساخت. هیدوروکسی دسنوئیک اسید مهمترین ماده موجود در ژل رویال است که کیفیت ژل رویال را بر مبنای آن تعیین می کنند.

طبق مطالعات انجام شده، استفاده از کرم های حاوی این اسید چرب، بعد از یک هفته، رطوبت پوست را افزایش می دهد. از آنجایی که کمبود رطوبت پوست باعث ایجاد چین و چروک در پوست می شود، پس مصرف ژل رویال با تامین رطوبت مورد نیاز پوست، از پیری آن جلوگیری می کند.

افزایش رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست

کاهش خاصیت ارتجاعی پوست

استفاده از ژل رویال با افزایش مقدار رطوبت پوست، خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می دهد. همچنین چربی موجود در ژل رویال باعث می شود شادابی و انعطاف پوست به خوبی حفظ شود.

مبارزه با التهابات پوستی

از خواص ژل رویال برای پوست، می توان به کاهش دادن قرمزی و التهاب پوست، اشاره کرد. این ژل با داشتن خاصیت ضد التهابی قوی مشکلات پوستی را کاهش می دهد. همچنین مصرف ژل رویال می تواند علائم ناشی از آفتاب سوختگی را بهبود ببخشد.

کمک به بهبود آکنه و زخم ها

ژل رویال علاوه بر خاصیت ضدالتهابی، خواص ضد باکتریایی نیز دارد که می تواند در درمان آکنه و بهبود سریعتر زخم ها کمک کننده باشد.

از بین بردن لک های تیره

ژل رویال با افزایش کلاژن سازی پوست، علاوه بر جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوستی، رنگدانه های پوست را نیز سرکوب می کند. با این کار لکه های تیره پوست که معمولا ناشی از نور آفتاب می باشند، از بین می روند.

ژل رویال برای چه پوست هایی مناسب است؟

مواد مغذی موجود در ژل رویال باعث شده که استفاده از این ماده برای مراقبت از سایر پوست ها مفید باشد. اما در حالت کلی این ژل با داشتن خاصیت آبرسانی و ضدالتهابی برای پوست های حساس کاربرد بیشتری دارد. همچنین برای ترمیم، بازسازی پوست و رفع آکنه در پوست های مستعد، مناسب می باشد.

چگونه می توان از خواص ژل رویال برای پوست بهره برد؟

این ژل را می توان هم به صورت خوراکی و هم موضعی مورد استفاده قرار داد. در مصرف موضعی باید حداقل به مدت یک ماه از آن استفاده کرد. بهتر است در این زمان این ژل به صورت خوراکی نیز مصرف شود.

ژل رویال و پوستبرای استفاده از خواص ژل رویال برای پوست، از چه ماسک هایی می توان استفاده کرد؟

ماسک ژل رویال برای پوست نرمال و مختلط

  • شیر  1 قاشق چای خوری
  • ژل رویال  1 گرم
  • عسل  1 قاشق چای خوری
  • دم کرده بابونه  2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه و استفاده

ابتدا پوست را به خوبی شستشو داده و خشک کنید. مواد ماسک را با هم ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید. بعد از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.

نکته اینکه ژل رویال را بلافاصله بعد از خروج از فریزر با عسل ترکیب کنید تا خواص آن حفظ شود. همچنین دم کرده بابونه را به صورت خنک  شده به مواد اضافه کنید.

ماسک ژل رویال برای پوست های چرب

  • ماست  4 قاشق غذاخوری
  • سفیده تخم مرغ زده شده  1 عدد
  • ژل رویال  1 گرم
  • گرده گل تازه  1 قاشق چای خوری
  • عسل  1 قاشق غذاخوری
  • سبوس گندم  2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

مواد را با هم مخلوط کرده تا به صورت خمیری یکدست درآید. از مواد بر روی پوست قرار داده و 30 دقیقه استراحت دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک ضد چروک ژل رویال

  • ژل رویال  1 گرم
  • روغن زیتون  1 قاشق چای خوری
  • آووکادو له شده  1 قاشق غذاخوری
  • عسل  1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه و استفاده

همه مواد را با هم مخلوط کرده و ترکیب را روی پوست قرار دهید. بعد از مدت 30 دقیقه پوست را شسته و خشک کنید.

ماسک ژل رویال مناسب دور چشم

  • ژل رویال  نیم گرم
  • عسل  1 قاشق چای خوری
  • موز له شده  نصف یک موز

طرز تهیه

مواد را به خوبی با هم ترکیب کرده تا حالت خمیری پیدا کند. سپس از مواد به دور چشم زده و 30 دقیقه استراحت دهید. در نهایت با آب ولرم بشویید.

ماسک ژل رویال برای اگزما

  • ژل رویال  1 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون  1  قاشق چای خوری

طرز تهیه

روغن زیتون و ژل رویال را با هم مخلوط کرده و صبح ها به صورت کرم بر روی ناحیه درگیر با اگزما قرار دهید. بعد از گذشت 20 دقیقه بشویید.

توجه داشته باشید در ماسک هایی که با ژل رویال تهیه می کنید، مقدار اضافی آن را برای مصرف روز بعد حتما در یخچال نگهداری کنید.

قبل از استفاده از ماسک های ژل رویال، حتما روی  قسمت کوچکی از پوست، تست حساسیت انجام دهید.

در صورت حساسیت داشتن به فرآورده های زنبور و ژل رویال از مصرف این نوع ماسک پرهیز کنید.

در صورت مصرف داروهای فشار خون و ضد انعقادی، با پزشک خود مشورت کنید.

سوالات متداول

کدام محصول زنبور عسل برای مراقبت های پوستی مفیداست؟

عسل و ژل رویال برای مراقبتهای روتین پوست مفید می باشند.

ژل رویال چه تاثیری بر سلامت پوست دارد؟

ژل رویال باعث شادابی پوست می شود. از پیری آن جلوگیری می کند. از خشکی پوست جلوگیری می کند. نرمی و لطافت را به پوست برمی گرداند. لکه های پوستی را کم رنگ می کند و ...

مصرف ژل رویال برای چه پوست هایی مناسب است؟

از ژل رویال برای تمامی پوست ها می توان استفاده کرد ولی برای پوست های حساس که قرمزی و سوزش دارند، بسیار مناسب است.

ماسک مناسب بیماری اگزما چیست؟

برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری ژل رویال را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید. صبح ها از ترکیب به صورت یک لایه کرم مانند از مواد روی ناحیه درگیر با اگزما قرار دهید و بعد از 20 دقیقه بشویید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید