عسل درمانیعلمیمقالات

ماسک عسل برای تیرگی دور چشم

در سیاهی دور چشم، پوست اطراف آن از حالت عادی خارج شده و تغییر رنگ می دهد. در این حالت پوست اطراف حدقه چشم نازک شده و رگ های خونی اطراف آن به سادگی قابل دیدن می باشد. نازک شدن پوست در این نواحی به دلیل کاهش کلاژن سازی ایجاد می شود. پوست اطراف چشم شروع به چین و چروک می کند و چهره فرد پیرتر از سن واقعی او به نظر می رسد. استفاده از ماسک عسل برای تیرگی دور چشم، بسیار مفید می باشد.

ماسک عسل برای تیرگی دور چشم

عسل طبیعی به عنوان ماده ای که کلاژن سازی پوست را تقویت می کند، برای پوست صورت به خصوص پوست اطراف چشم بسیار مفید است. عسل سیاهی دور چشم را برطرف می کند. عسل خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و از ایجاد چین و چروک در پوست پیشگیری می کند. همچنین عسل می تواند به شادابی و جوان سازی پوست کمک کند و روند پیری پوست را به تعویق بیاندازد.

دور چشم سیاه

انواع ماسک عسل برای تیرگی دور چشم

  1. ماسک صورت عسل، سفیده تخم مرغ و ویتامین E

استفاده از این ماسک راحت خانگی باعث درخشندگی و سفت شدن پوست می شود.

مواد لازم و طرز تهیه

  • عسل   1 قاشق غذاخوری
  • سفیده تخم مرغ    1 عدد
  • قرص ویتامین E   1 عدد

مواد داخل کپسول ویتامین E را داخل ظرفی بریزید. کمی عسل به آن اضافه کنید. در ظرف دیگری سفیده تخم مرغ را چند دقیقه با میکسر و یا چنگال بزنید تا سفید رنگ شده و کف کند. سفیده تخم مرغ را به عسل و ویتامین E کنید. ترکیب را مخلوط کرده و به پوست اطراف چشم بمالید. البته این ماسک برای کل صورت نیز قابل استفاده می باشد. بعد از گذشت 10 دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو دهید.

فواید و خواص این ماسک

استفاده از این ماسک باعث کاهش سیاهی دور چشم می شود.  سفیده تخم مرغ موجود در آن، باعث بسته شدن منافذ باز پوست می شود. به سفت شدن پوست کمک می کند. عسل استفاده شده در این ماسک، کلاژن سازی پوست را افزایش می دهد. ویتامین E موجود در این ماسک، پوست را تقویت کرده و به روشن شدن رنگ آن کمک می کند. این ویتامین از پوست در برابر اشعه آفتاب محافظت می کند. گردش خون را در پوست اطراف چشم افزایش داده و به تغذیه پوست کمک می کند.

این ماسک رطوبت پوست دور چشم را تامین کرده و از چین و چروک اطراف آن می کاهد.

2. عسل، سیب زمینی و روغن زیتون، مناسبترین ماسک عسل برای تیرگی دور چشم

ماسک عسل و سیب زمینی

استفاده از این ماسک، سیاهی و پف چشم را کاهش می دهد. پوست را تغذیه کرده و مشکلات آن را تسکین می دهد.

مواد لازم و طرز تهیه

  • عسل   1 قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی کوچک  1 عدد
  • روغن زیتون بکر  1 قاشق چای خوری

سیب زمینی را پوست گرفته و رنده کنید. عسل و روغن زیتون را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. ترکیب باید به حالت خمیری در آید. آن را به آرامی روی پوست اطراف چشم و صورت قرار دهید. بعد از نیم ساعت با آب ولرم شستشو دهید.

خواص و فواید این ماسک

عسل استفاده شده در این ماسک، رطوبت پوست اطراف چشم را تامین می کند. کلاژن سازی و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.

سیب زمینی با داشتن انواع ویتامین ها و مواد مغذی، پوست را تغذیه می کند. چین و چروک ها را از بین می برد. رنگ پوست را روشن می کند. سیاهی و لکه های پوستی را از بین می برد.

روغن زیتون به نرمی و لطافت پوست کمک می کند. روغن زیتون طبیعی با داشتن انواع ویتامین ها، پوست را ویتامینه کرده و تقویت می کند.

چه عواملی در ایجاد تیرگی دور چشم موثر هستند؟

عسل برای درمان سیاهی دور چشم

عوامل زیادی در ایجاد تیرگی دور چشم دخالت دارند. از جمله آن ها می توان به عوامل زیر اشاره کرد:

وراثت

سیاهی دور چشم به صورت ژنتیک در افراد وجود دارد و به افراد خانواده به ارث می رسد.

حفظ آب بدن

کمبود آب بدن در زمان های طولانی باعث ایجاد پف زیر چشم و سیاهی اطراف آن می شود.

کمبود خواب

کمبود خواب نیز از عوامل مهم برای ایجاد سیاهی دور چشم می باشد.

گریه زیاد

زیاد گریه کردن به مدت طولانی به پوست اطراف چشم آسیب وارد می کند. درنتیجه پوست دور چشم دچار سیاهی و چین و چروک می شود.

رژیم غذایی ناسالم

استفاده از مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت پوست به خصوص پوست اطراف چشم، لازم و ضروری است.

کار کردن با کامپیوتر به مدت طولانی

کار کردن با کامپیوتر و نگاه کردن به صفحه آن به مدت طولانی باعث ایجاد سیاهی و پف دور چشم می شود.

پیری

با افزایش سن قابلیت ارتجاعی پوست به ویژه در نواحی که پوست نازک تر است، کاهش می یابد، همچنین چین و چروک و سیاهی در آن قسمت ها ایجاد می شود.

برخی از عوامل ایجاد سیاهی دور چشم مثل پیری و وراثت را نمی توان تغییر داد، ولی فرد می تواند تاثیر عوامل دیگر را کاهش دهد. مثلا نوشیدن مایعات زیاد، استفاده از عینک آفتابی، داشتن خواب و استراحت کافی، استفاده از کرم های ضد آفتاب و دور چشم، تغذیه سالم، استفاده از ماسک های طبیعی دور چشم، تا حد زیادی از ایجاد این مشکل جلوگیری می کند.

سوالات متداول

چرا پوست اطراف چشم سیاه می شود؟

نازک بودن پوست دور چشم، عوامل محیطی موثر بر آن، عوامل ژنتییکی، کاهش کلاژن سازی پوست و ... با گذشت زمان به ایجاد سیاهی دور چشم کمک می کند.

عوامل ایجاد سیاهی دور چشم چیست؟

تغذیه ناسالم، ژنتیک،بی خوابی، گریه طولانی مدت، کم آبی بدن، افزایش سن و پیری، نگاه کردن طولانی مدت به رایانه، اشعه آفتاب و ...

چگونه می توان از ایجاد سیاهی دور چشم پیشگیری کرد؟

استفاده از ماسک های مناسب دور چشم مثل ماسک عسل، تغذیه سالم، استفاده از عینک آفتابی، داشتن خواب کافی، استفاده از کرم های ضد آفتاب و دور چشم و ...

ماسک های مناسب دور چشم چیست؟

ماسک دور چشم عسل، سفیده تخم مرغ و ویتامین E و همچنین ماسک عسل، سیب زمینی و روغن زیتون بکر برای رفع سیاهی دور چشم مناسب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن