بیماری ها و روش درمانمقالات

درمان عفونت معده با عسل

عسل یکی از مواد مهم در بهبود مشکلات معده است. عفونت معده یا گاستروانتریت از شایعترین عفونت های معده بوده که مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد می کند. یکی از درمان های پرکاربرد، برای این بیماری استفاده از عسل است.

بیماری گاستروانتریت یک بیماری عفونی در معده است که جز شایعترین بیماری های دستگاه گوارش است. این بیماری با بروز علائم مختلف، مشکلات گوارشی زیادی را برای فرد ایجاد می کند. علت ایجاد این بیماری وجود باکتری هلیکوباکترپیلوری در معده می باشد. البته عوامل ویروسی نیز می تواند عفونت دستگاه گوارش را ایجاد کند.  از مهمترین عوامل ایجاد این بیماری، تماس با افراد آلوده و یا خوردن غذای آلوده به این باکتری می باشد. در صورت وجود ضعف در سیستم ایمنی فرد، این بیماری با شدت بیشتری بروز می کند. البته در موارد شدید این بیماری حتما مراجعه به پزشک توصیه می شود.

درد معده

شایعترین علائم عفونت معده

  • دردهای عضلانی
  • احساس ضعف در بدن
  • اسهال شدید و آبکی
  • نفخ و آروغ
  • سردرد
  • درد شدید در ناحیه شکم
  • احساس گرفتگی در ناحیه شکم
  • علائم شبیه سرماخوردگی
  • در صورتی که در مراحل اولیه و به موقع به این بیماری رسیدگی شود، و شدت عفونت زیاد نباشد، می توان با مصرف عسل طبیعی این عفونت را درمان کرد. البته با توجه به قدرت بدنی و سیستم ایمنی فرد، در صورت شروع عسل درمانی، علائم این بیماری بعد از 24 تا 48 ساعت، شروع به بهبودی می کند. البته برای درمان کامل باید دوره عسل درمانی به اتمام برسد.

عسل و درد معده

توجه داشته باشید که در موارد شدید بیماری باید حتما به پزشک مراجعه کرد. عسل درمانی تنها در موارد خفیف بیماری قابل استفاده خواهد بود. موارد شدید این بیماری می تواند به شدت به بدن آسیب برساند.

با توجه به اینکه عسل یک ماده آنتی باکتریال است، در صورتیکه عامل ایجاد بیماری عفونت معده، باکتریال باشد، استفاده از عسل خالص و طبیعی می تواند باکتری را از بین برده و بیماری را درمان کند. حتی اگر به این بیماری مبتلا نیستید، استفاده از عسل می تواند معده و دستگاه گوارش را تقویت کند.

برای درمان بیماری های معده از نوع ویروسی، عسل نمی تواند کمک کند و باید حتما از داروها با تجویز پزشک استفاده کرد. البته استفاده از مواد غذایی مناسبی که بتواند آب و املاح از دست رفته بدن بر اثر اسهال را جبران کند، برای جلوگیری از پیشرفت بیماری مفید است. مصرف گلوکز به همراه کمی نمک می تواند ترکیب مناسبی برای این موضوع باشد و به جلوگیری از کاهش آب بدن کمک کند.

عسل درمانی

عسل می تواند با میکروب های مقاوم شده نسبت به آنتی بیوتیک ها، مبارزه کند. به همین جهت از گذشته های دور تا به امروز، از عسل خالص و طبیعی برای درمان زخم ها استفاده می شده است و همچنان این کار ادامه دارد. از عسل به عنوان مرهم برای بهبود زخم ها استفاده می شود.

ترکیب مفید برای درمان عفونت معده

  • عسل خالص و طبیعی به صورت خام: 4 قاشق غذاخوری
  • آب: 1 لیتر
  • نمک به عنوان سدیم مصرفی: نصف قاشق غذاخوری

مصرف این ترکیب در روز می تواند هم آب از دست رفته بدن را جبران کند و هم می تواند شدت عفونت را کاهش داده و در نهایت عفونت را به طور کامل نابود کند.

سوالات متداول

شایعترین علائم عفونت معده چیست؟

احساس ضعف در بدن، نفخ و آروغ، سردرد، اسهال شدید و آبکی، استفراغ و حالت تهوع، درد های عضلانی و...

شایعترین علت عفونت معده چیست؟

شایعترین علت عفونت معده و دستگاه گوارش باکتری هلیکوباکترپیوری است ولی عوامل ویروسی هم می توانند باعث ایجاد این بیماری شوند.

آیا انواع بیماری التهاب معده مصرف با عسل، قابل درمان است؟

به دلیل خاصیت آنتی باکتریال عسل، تنها نوع باکتریایی عفونت معده، با عسل درمانی قابل درمان است. البته در موارد شدید بیماری باید حتما به پزشک مراجعه کرد و تحت درمان با داروهای شیمیایی قرار گرفت.

طبق چه دستوری می توان از عسل برای درمان عفونت معده استفاده کرد؟

ترکیب زیر که شامل آب : یک لیتر، عسل خالص و طبیعی به صورت خام: 4 قاشق غذاخوری و نمک برای تامین سدیم مورد نیاز: نصف قاشق غذاخوری . مصرف این ترکیب به صورت روزانه می تواند علاوه بر کاهش عفونت و درمان آن، از ایجاد کم آبی در بدن به دلیل اسهال و جبران املاح از دست رفته حین اسهال و استفراغ، جلوگیری کند. با توجه به قدرت بدن و سیستم ایمنی، بعد از شروع درمان با عسل، بعد از گذشت 24 تا 48 ساعت نشانه های بهبودی حاصل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن