طب اسلامی و قرآنی

انواع نکتار میوه جات

میوه ها از جمله نعمت های بزرگی هستند كه خداوند متعال به ما انسان ها ارزانی داشته است. در حقیقت بدون میوه جات، زندگی انسان معنی و مفهوم خود را از دست می دهد.

ترکیبات مفید میوه ها

میوه جات دارای انواع ویتامین ها و املاح اند كه برای تنظیم و كاركرد اندام های بدن انسان ضروری است. مثلاً املاح موجود در این نوع مواد غذایی، موجب می شود كه الكترولیت های بدن انسان تأمین شود و رشته های عصبی در بدن آدمی به راحتی به فعالیت های خود ادامه دهند. این نوع مواد غذایی دارای موادی به نام آنتی اكسیدان هستند كه باعث پیش گیری از انواع بیماری های صعب العلاج می گردد.

میوه در قرآن

وقتی به قرآن كریم رجوع می كنیم با مسئله ی شگفتی در این رابطه روبه رو می شویم؛ این كه خداوند غذای اصلی انسان را گیاه معرفی كرده، می فرماید در این زمینه دقت لازم را داشته باشید! در بهشت برین نیز از بهشتیان با انواع میوه جات پذیرایی می شود و این امر اهمیت این نوع مواد غذایی را نشان می دهد.

خواص میوه ها

استفاده ی درست و مناسب از این نعمت های بیكران الهی موجب سلامتی و تندرستی انسان می شود. در بخش نكتار میوه جات، روش خاصی را بیان كرده ایم تا بهترین نتیجه را به دست آوریم. ابتدا كسالت ها و ناراحتی ها را بیان كرده، سپس نوع میوه جاتی را كه می تواند در درمان و بهبود آن ها مفید و موثر واقع شود ذكر كرده ایم. با استمرار در نوشیدن آب میوه جات مشخص شده، به خواست خداوند متعال، كسالت برطرف شده یا تسكین پیدا می كنند. این روش در حقیقت نوعی پیش گیری از بروز بیماری هاست. همگان می دانند پیش گیری مقدم بر درمان است.
اگر انسان گوش به نوای ملكوتی قرآن بدهد و انواع غذاها و به طور كلی خوراكی ها و نوشیدنی های سالمی را كه برای جسم و روان او مفیدند، كشف كند و از آن ها تغذیه نماید؛ در طول عمر خود سالم و بی دغدغه زندگی خواهد كرد. دورافتادن از فطرت پاك انسانی و بی اعتنا بودن به دستورات خدا و قرآن در این رابطه، موجب بروز انواع گرفتاری ها شده، انسان را به ورطه ی هلاكت می افكند. پس بیایید آن گونه كه خداوند متعال می فرماید برنامه ی غذایی خود را تنظیم كنید تا سالم و با نشاط زندگی را سپری كرده از آن لذت ببریم.
در این جا، از نكتار انواع گوناگون میوه جات و طرز تهیه ی آن ها سخن به میان آمده است.

نكتار میوه عبارتست از: آب میوه، همراه با تفاله ی آن.

منبع: استاد خدادادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن