عسل درمانیعلمیمقالات

عسل برای لاغری شکم و کاهش وزن

استفاده از عسل در رژیم غذایی، باعث ایجاد حس سیری در فرد می شود و از پرخوری فرد جلوگیری می کند. این مسئله اشتهای فرد را کاهش داده و باعث می شود فرد کمتر گرسنه شود. ترکیبات موجود در عسل، برای لاغری شکم و کاهش وزن مفید می باشد.

آیا عسل برای لاغری شکم و کاهش وزن مفید است؟

عسل با داشتن طعم شیرین در رژیم های لاغری مورد استفاده قرار می گیرد. بیش از 90 درصد وزن خشک عسل، مربوط به کربوهیدرات ها و قندهاست، ولی باز با این حال عسل در رژیم کاهش وزن استفاده می شود. طبق تحقیقات محققان، عسل یک ماده غذایی عالی است که به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کند.

عسل بهترین جایگزین تغذیه ای برای شکر و قند بوده و با داشتن خواص بسیار، مواد مورد نیاز بدن را تامین می کند. آنزیم های موجود در عسل طبیعی به همراه قند های طبیعی آن، به کاهش وزن کمک می کند. در رژیم لاغری و کاهش وزن در حالیکه مصرف قندها ممنوع است، می توان به مقدار مناسب از عسل به جای قند و شکر استفاده کرد و از طعم شیرین آن لذت برد.

کاهش وزن با عسل

چگونه عسل به لاغری شکم و کاهش وزن فرد کمک می کند؟

ساختار طبیعی عسل به نحوی است که با داشتن قند و طعم شیرین، به دلیل قدرت متابولیک بالای خود، سرعت متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش داده و باعث کاهش وزن می شود. همچنین عسل می تواند با تحریک هورمون های چربی سوز، چربی سوزی بدن را افزایش دهد.

  • مصرف عسل، متابولیسم بدن را افزایش می دهد.
  • عسل، باعث چربی سوزی می شود.
  • عسل، هوس مصرف قند ها را کاهش می دهد.

طبق نظر محققان، ورزشکارانی که غذاهای سرشار از فروکتوز مثل عسل در رژیم غذایی خود دارند، چربی سوزی بیشتری دارند و استقامت بدنی آن ها نیز افزایش می یابد. این افراد توانایی بدنی بیشتری نسبت به سایر افراد دارند.

استفاده از ترکیب عسل و آب گرم، نیم ساعت قبل از خواب، چربی سوزی را در طی خواب افزایش داده و باعث کاهش تمایل مغز به مصرف شکر می شود. این ترکیب باعث می شود که در طول روز هوس شیرینی فرد کاهش یابد.

چند ترکیب مهم با عسل برای کاهش وزن

  1. آب و عسل

استفاده از ترکیب آب گرم و عسل، به کاهش وزن و چربی سوزی کمک می کند. این ترکیب کلسترول بد خون را کاهش داده و بدن را هیدراته می کند. بهتر است این ترکیب قبل از خواب استفاده شود و مصرف آن به صورت منظم ادامه پیدا کند.

طرز تهیه

  • عسل  1  قاشق غذاخوری
  • آب گرم  1  لیوان

عسل را به آب گرم اضافه کرده و نوش جان کنید.

2. عسل و دارچین

عسل و دارچین

دارچین به صورت طبیعی دارای ترکیباتی است که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. ترکیب دارچین با عسل، باعث می شود که خاصیت چربی سوزی عسل و دارچین، افزایش یابد. از طرف دیگر دارچین به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی، هضم غذا را آسان تر کرده و برای کاهش وزن مفید می باشد. ترکیب عسل و دارچین باید در وعده صبحانه مورد استفاده قرار بگیرد.

طرز تهیه

  • دارچین  نصف قاشق چای خوری
  • عسل خام  2 قاشق غذاخوری

برای کاهش وزن و افزایش چربی سوزی، این دو ماده را با هم مخلوط کرده و در وعده صبحانه از آن استفاده کنید.

3. چای سبز و عسل

در رژیم کاهش وزن، مصرف 2 تا 3 فنجان چای سبز در روز، توصیه می شود. چای سبز به عنوان یک چربی سوز طبیعی، سرعت سوزاندن چربی ها را افزایش می دهد. استفاده از عسل همراه چای سبز، باعث می شود طعم آن بهتر شده و سوخت و ساز بدن افزایش یابد؛ همچنین مصرف چای سبز به همراه عسل برای لاغری شکم و کاهش وزن، بسیار کمک کننده است.

طرز تهیه

  • چای سبز  1  فنجان
  • عسل  1 قاشق غذاخوری

ابتدا اجازه دهید چای سبز کمی سرد شود. سپس عسل را به آن اضافه کرده و نوش جان کنید.

4. سیر و عسل

ترکیب عسل و سیر

استفاده از سیر و عسل به صورت ناشتا، سرعت کاهش وزن را افزایش می دهد. این ترکیب، بدن را سم زدایی می کند. اشتهای فرد را کاهش داده و مصرف آن در ابتدای روز، انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند.

طرز تهیه

  • سیر  1 حبه
  • عسل  1 قاشق غذاخوری

برای لاغری این ترکیب را از شب قبل آماده کنید. یک حبه سیر را خرد کرده و عسل را به آن اضافه کنید. 10 ساعت به آن استراحت دهید و سپس آن را به صورت ناشتا مصرف کنید.

5. عسل و سرکه سیب

سرکه سیب

سرکه سیب بسیار برای لاغری و چربی سوزی مفید می باشد. استفاده از ترکیب عسل و سرکه سیب، باعث کاهش تری گلیسرید و کلسترول خون شده و چربی سوزی را افزایش می دهد. مصرف همزمان سرکه سیب و عسل، برای لاغری شکم و کاهش وزن، مفید می باشد.

طرز تهیه

  • سرکه سیب  1 قاشق غذاخوری
  • عسل  1  قاشق غذاخوری
  • آب ولرم  یک لیوان

مواد را با هم مخلوط کرده و به صورت نوشیدنی مصرف کنید. از این ترکیب می توانید یک تا دو بار در روز استفاده کنید.

بهتر است برای نتیجه گیری بهتر در رژیم کاهش وزن، علاوه بر مصرف به اندازه عسل در رژیم غذایی، به صورت منظم و مداوم، رژیم مورد نظر را رعایت کرده و روزانه ورزش کنید.

سوالات متداول

از ترکیب عسل با چه موادی می توان برای کاهش وزن استفاده کرد؟

عسل با سرکه سیب، عسل با سیر، عسل با چای سبز، عسل با دارچین

ترکیب عسل و دارچین را چه زمانی باید استفاده کرد؟

ترکیب عسل و دارچین را باید در وعده صبحانه و به صورت ناشتا استفاده کرد.

ترکیب سیر و عسل چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

این ترکیب باید به صورت ناشتا مصرف شود. عسل و سیر بدن را سم زدایی می کند و با افزایش چربی سوزی به کاهش وزن کمک می کند.

ترکیب آب و عسل برای چربی سوزی، چه زمانی مصرف شود؟

ترکیب آب و عسل را نیم ساعت قبل از خواب استفاده کنید. این ترکیب چربی سوزی را در خواب افزایش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن