مقالاتمقالات خشکبار

روزانه چند عدد بادام بخوریم؟ بادام تضمین کننده سلامتی

بادام درختی به عنوان یک آجیل خوشمزه و میان وعده کامل، مورد استفاده قرار می گیرد. بادام درختی کامل ترین میان وعده دنیاست. این آجیل مقوی در فرد ایجاد حس سیری می کند. یکی از سوالات مهمی که بسیار پرسیده می شود این است که روزانه چند عدد بادام بخوریم؟ در این مقاله به این سوال مهم و عمومی پاسخ می دهیم؛ با ما همراه باشید.

پاسخ به این سوال که روزانه چند عدد بادام بخوریم؟

بادام درختی

مصرف یک مشت بادام در روز بسیار مفید و سودمند است. این مقدار بادام تقریبا 23 عدد بادام می شود. استفاده از این حجم از بادام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند. عناصر و مواد معدنی مثل منگنز، منیزیم، کلسیم، مس و فسفر به وفور در بادام درختی یافت می شود. ویتامین ای، ریبوفلاوین، نیاسین، پروتئین، امگا 3 و فیبر نیز در بادام به مقدار نسبتا زیاد وجود دارد.

برای استفاده از فواید بادام درختی، روزانه چند عدد بادام بخوریم؟

برای مصرف بادام به عنوان میان وعده کامل و مناسب، باید آن را به اندازه یک انس یا 23 عدد در روز مصرف کرد. این حجم از بادام درختی نیازهای روزانه بدن را به انواع ویتامین ها و مواد معدنی تامین می کند.

پروتئین و فیبر زیاد موجود در بادام، در شخص احساس سیری بوجود می آورد و در صورت مصرف درست و به اندازه، به کاهش وزن فرد کمک می کند.

روزانه چند عدد بادام بخوریم تا مواد معدنی مورد نیاز بدن تامین شود؟

مصرف 23 عدد بادام درختی در روز، با تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن، فشار خون بدن را تنظیم می کند.

استفاده روزانه از بادام درختی برای سلامت پوست و مو مفید است.

مصرف روزانه بادام کلاژن سازی پوست را افزایش می دهد و به جوان سازی پوست کمک می کند.

با مصرف بادام درختی می توان دیابت را بهتر کنترل کرد.

بادام، بهترین میان وعده

مصرف بادام به صورت منظم به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

استفاده درست از بادام درختی برای کاهش وزن و لاغری مفید می باشد.

برای رفعمشکلات معده، روزانه چند عدد بادام بخوریم؟

بادام درختی باکتری های مفید شکم را افزایش می دهد و برای رفع مشکلاتی نظیر سو هاضمه، درد شکم و بوی بد دهان مفید می باشد. برای این منظور باید روزانه 30 عدد بادام مصرف کرد.

با مصرف روزانه بادام می توان کلسترول بد خون را کاهش داد.

مصرف روزانه و منظم بادام درختی، به سلامت قلب و عروق کمک می کند.

اسیدهای چرب موجود در بادام درختی برای حفظ سلامت مغز و جلوگیری از زوال و پیری آن مفید است.

زمان صحیح مصرف بادام درختی

بادام درختی مفید و پرفایده

بهترین زمان مصرف بادام درختی شامل موارد زیر می باشد:

چاشت صبحگاهی

در زمان هایی که در ابتدای صبح کار بدنی و یا ورزش سخت در پیش دارید، بهتر است با مصرف بادام درختی پروتئین مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. استفاده از بادام همراه با جو دوسر به صورت اوتمیل برای این منظور بسیار مفید می باشد.

زمانی که عجله دارید

در شرایطی که برای خروج از منزل عجله دارید و امکان صرف صبحانه وجود ندارد، می توان از یک مشت بادام در بین مسیر استفاده کرد. بادام در فرد ایجاد حس سیری می کند و مانع از گرسنگی فرد می شود.

ریکاوری

بعد از یک ورزش طولانی و سخت بدن نیاز به ریکاوری و بازیابی دارد. استفاده از بادام پروتئین مورد نیاز بدن در این شرایط را تامین می کند.

سالاد آجیلی

دانه های بادام به عنوان یک گزینه مناسب برای سالاد ها می باشد. مصرف بادام به صورت پرک به همراه انواع سبزیجات، یکی از بهترین طعم های دنیا را خلق می کند.

میان وعده صبحگاهی

از بادام درختی می توان به عنوان میان وعده صبحگاهی کامل و مقوی برای دانش آموزان در مدرسه استفاده کرد.

دانه های بادام خوراکی مناسب در حرکت و خروج از منزل

استفاده از مقداری بادام درختی در زمانی که خارج از منزل هستید، بسیار مفید می باشد.

شب های طولانی

آجیل بادام و سایر مغز ها گزینه مناسبی برای استفاده در شب، بعد از صرف شام می باشد.

روزانه چند عدد بادام بخوریم تا لاغر شویم؟

بادام درختی با داشتن مقدار زیادی پروتیئن و فیبر به کاهش وزن فرد و لاغری او، کمک می کند. در پاسخ به این سوال که روزانه چند عدد بادام بخوریم تا لاغر شویم، باید گفت با مصرف روزانه 10 الی 15 عدد بادام درختی، می توان از فواید آن برای کاهش وزن، بهره برد.

روزانه چند عدد بادام بخوریم تا از عوارض مصرف زیاد آن جلوگیری کنیم؟

معمولا مصرف روزانه بادام درختی مشکلی برای بدن ایجاد نمی کند. البته این در صورتی است که در حد تعادل مورد استفاده قرار بگیرد. زیاده روی در مصرف هر چیزی، باعث ایجاد مشکل در فرد می شود. مصرف زیاد بادام درختی باعث بروز مشکلات زیر می شود:

  • یبوست
  • افزایش وزن
  • ایجاد سنگ کلیه
  • جلوگیری از جذب مواد مغذی و …

سوالات متداول

بادام حاوی چه مقدار کالری می باشد؟

هر 23 عدد بادام دارای حدود 130 کالری است که مصرف روزانه آن تاثیر ویژه ای روی سلامتی بدن شما خواهد داشت. همچنین بهتر است بادام را با پوست نازک آن میل کنید چراکه سرشار از آنتی اکسیدان ها بوده و خواص ضد ویروسی و ضد التهابی دارد.

آیا می توان بادام را در زمان بارداری مصرف کرد؟

بادام دارای اسیدفولیک است که می تواند از برخی نقص های هنگام تولد نوزادان جلوگیری کند. به علاوه مصرف آن باعث تحریک رشد سلول‌ های سالم و تشکیل بافت شده و از نقص لوله‌ ی عصبی در جنین جلوگیری می کند.

مصرف روزانه بادام چه فوایدی برای بدن دارد؟

بادام سرشار از خاصیت های دارویی است که مصرف آن باعث حفظ سلامت قلب و عروق، بهبود سلامت استخوان، متعادل شدن باکتری ها در بدن، کاهش ابتلا به سرطان، تقویت و بهبود عملکرد مغز، کنترل فشار و قند خون، کاهش التهاب و چربی شکم می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید