گیاه شناسی و گرده افشانیمقالات

گیاهان خاص جهت جذب زنبور

گل گاوزبان

این گیاه نیرومند، شهد بسیاری تولید می کند و کاشت بذر آن نیز آسان است. در فصل پاییز به خود شکوفه می دهد و یک بار که آن را بکارید در دفعات بعدی نیز به دلخواه روند رشد آن ادامه میابد. در گذشته این گیاه را برای افزایش تولید عسل می کاشتند. این گیاه به عنوان یک گیاه هم نشین در کنار گوجه فرنگی و کلم فوق العاده است چرا که به دور کردن حشرات مضر و کرم ها کمک می کند. همچنین عقیده دارند که این گیاه به سلامت گیاهانی که در اطراف آن کاشته می شوند نیز کمک می کند.

پیازچه

این گیاه فوق العاده تقریبا در همه مناطق و با هر شرایط آب و هوایی زود گل می دهد. بنابر این هنگامی که هوا به اندازه کافی گرم هست تا زنبورهای شما به پرواز در آیند، پیازچه نیز شهد کافی برای آن ها تامین کرده است. این گیاه همچنین چند ساله است و سالیان دراز به رشد خود ادامه می دهد.

سنفیتون

گیاهی بسیار جالب که خاک شما را از عمق تا سطح غنی می کند. این گیاه سطوح بالایی از پتاسیم و نیتروژن را در خاک آزاد می کند. هر دو این عناصر از مواد مغذی کلیدی هستند که شما را از داشتن باغی سالم مطمین می سازند.

بادرنجبویه (ملیسا)

این گیاه با اسامی مختلفی شناخته می شود، نام این سرده به معنی “زنبور عسل “است و قطعا مورد علاقه زنبورها نیز هست. برگ های این گیاه خاصیت ضد باکتریایی ، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی ، ضد ویروس ، آرام بخش دارد.

رُز ماری

این گیاه دوست دار خورشید است و آب زمین را به خوبی به خود می کشد و گیاهی فوق العاده برای هر باغستانی می باشد. این گیاه همچون یک بونسای به رشد خود در یک گلدان نیز ادامه می دهد. این گیاه زنبورهای عسل را از دور دست ها به صورت گسترده به خود جذب می کند.

قاصدک (داندلیون)،بارهنگ و شبدر

این گیاهان برخی از منابع اولیه شهد برای زنبورهای عسل را تشکیل می دهند. به یاد داشته باشید که بسیاری از گیاهانی که به عنوان علف های هرز شناخته می شوند برای زنبورهای عسل مفید هستند.

منبع: صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید